2 lutego 2014

Przeczytane, przemyślane, skomentowane

            Dziękuję Ci, Mamo


"Citius, altius, fortius"
Szybciej, wyżej, mocniej
                                                                               (Dewiza ruchu olimpijskiego)


Odliczamy dni i godziny do zimowych Igrzysk Olimpijskich, które tym razem odbędą się w Soczi. To już od 7 lutego sportowcy z całego świata będą mogli prezentować swoje umiejętności i walczyć o tak ważne w życiu atlety medale olimpijskie . Tym, którzy staną na podium, będą towarzyszyły  łzy szczęścia i poczucie spełnienia. Oczywiście w czasie rywalizacji nie zabraknie płaczu oraz rozczarowań tych, którzy równie ciężko pracowali przez cztery lata, aby wziąć udział w najbardziej prestiżowej imprezie sportowej na świecie.Każdy sportowiec wie, jak ciężko trzeba pracować, aby stać się częścią olimpijskiej rywalizacji. Miesiące, a nawet lata przygotowań, ćwiczeń i poświęceń  po to, by przez kilka dni jego umiejętności mógł podziwiać cały świat. Sądzę, że na Olimpiadzie nie ma przegranych, każdy jest zwycięzcą, a potwierdza to obecność  na tej imprezie sportowej.

Wiele można mówić i pisać o sukcesach oraz  wyczynach sportowców, jednak sądzę, że warto zastanowić się nad tym, co lub kto stoi za sukcesami olimpijczyków. Przedstawię,  w jaki sposób główny sponsor olimpijski składa podziękowania mamom, które są filarem sukcesów i sławy dzisiejszych medalistów Olimpiady. Procter & Gamble jest jednym z największych przedsiębiorstw świata, zajmującym się wytwarzaniem dóbr konsumpcyjnych, głównie kosmetyków i środków higieny osobistej (Pampers, Ariel, Pantene, Vizir, Gillette). W pewnym momencie firma odnotowała spadek udziałów na rynku, postanowiła więc zwiększyć sprzedaż, zmieniając sposób myślenia i stworzenia nowej wartości dla swoich marek. Korporacja zastanawiała się, jak wymyślić coś nowego, co zapadłoby w sercach  milionów ludzi na całym świecie. Tak zrodziła się idea „ThankyouMum” – dumnie wprowadzona i rozwijana w okresie Igrzysk Olimpijskich. Główną ideą tego projektu było pokazanie konsumentom, którymi głównie były kobiety , jak szczególną i ważną rolę odgrywają w życiu przyszłych olimpijczyków. W spotach Procter&Gamble matka jest pokazywana jako kotwica rodziny, opiekunka, która z miłością wpaja sportowe aspiracje swemu dziecku. Kampania Procter&Gamblebyła obecna zarówno na Olimpiadzie w Vancouver, jak i w Londynie. Oczywiście nie zabraknie jej również w Soczi. Pierwszy spot w kampanii „ThankyouMum” miał tytuł „Kids” i odniósł bardzo duży sukces. Jednym  z najbardziej popularnych był spot „You’llNever Walk Alone”, ukazujący prawdziwe piękno sportu.
Poniżej przedstawiam przykładowe spoty idei „ThankyouMum” pochodzące kolejno z Olimpiady w Londynie i tegorocznej w Soczi.

Kampania została wprowadzona w 180 państwach, w tym również w Polsce, obejmując 30 produktów. Ambasadorami polskiej kampanii „Dziękuję Ci Mamo” przed Igrzyskami Olimpijskimi w Soczi w 2014roku zostali: narciarka biegowa Paulina Maciuszek, łyżwiarka Katarzyna Bachleda-Curuś, a także skoczek narciarski Maciej Kot. Pomimo że produkty Procter & Gamble nie są kojarzone z emocjami, jakich dostarczają zmagania olimpijskie, firma jako sponsor igrzysk w Londynie potrafiła wycisnąć łzy z oczu wielu widzów swoich spotów, których  bohaterkami były współautorki olimpijskich sukcesów. Łącznikiem między  markami Procter&Gamble a chwilami sportowych triumfów stały się kobiety, które codzienną pracą przyczyniają się do tego, że kolejni młodzi zawodnicy gotowi są sięgać po laury. Całość kampanii składa się na jedno wielkie podziękowanie matkom, których praca została nazwana najcięższą, ale i najlepszą. Trudno ukryć wzruszenie i emocje, jakie wywiera na nas reklama ukazująca ciężką pracę matki uzdolnionego sportowo dziecka, jej trud i poświęcenie, jakie wkłada w jego wychowanie.

Moim zdaniem, kampania „ThankyouMom” stworzona przez Procter&Gamble jest niesamowita, gdyż doskonale oddziałuje na emocje. Reklamy tworzą pewien magiczny obraz, który sprawia, że świat, w którym żyjemy, staje się lepszy. Jest pełen ciepła i miłości, a także sukcesów, które są efektem ciężkiego wysiłku i poświęcenia. Mam nadzieję, że Olimpiada w Soczi będzie odbierana jako wspaniałe wydarzenie, w którym ważne są sportowe wyniki, ale również jest  istotna  historia każdego olimpijczyka, który przecież od razu się nim nie stał.
 
Joasia

Grafika:
http://www.nenagh.ie/images/uploads/businesses/432349_343778312309592_1233855225_n.jpeg 
https://www.youtube.com/watch?v=uGJGQQVNqjg