"Citius, altius, fortius" -
Szybciej, wyżej, mocniej
(Dewiza ruchu olimpijskiego)
Odliczamy dni i godziny do zimowych Igrzysk
Olimpijskich, które tym razem odbędą się w Soczi. To już od 7 lutego sportowcy
z całego świata będą mogli prezentować swoje umiejętności i walczyć o tak ważne
w życiu atlety medale olimpijskie . Tym, którzy staną na podium, będą
towarzyszyły łzy szczęścia i poczucie
spełnienia. Oczywiście w czasie rywalizacji nie zabraknie płaczu oraz
rozczarowań tych, którzy równie ciężko pracowali przez cztery lata, aby wziąć
udział w najbardziej prestiżowej imprezie sportowej na świecie.Każdy sportowiec
wie, jak ciężko trzeba pracować, aby stać się częścią olimpijskiej rywalizacji.
Miesiące, a nawet lata przygotowań, ćwiczeń i poświęceń po to, by przez kilka dni jego umiejętności
mógł podziwiać cały świat. Sądzę, że na Olimpiadzie nie ma przegranych, każdy
jest zwycięzcą, a potwierdza to obecność
na tej imprezie sportowej.
Wiele można mówić i pisać o sukcesach oraz wyczynach sportowców, jednak sądzę, że warto
zastanowić się nad tym, co lub kto stoi za sukcesami olimpijczyków. Przedstawię, w jaki sposób główny sponsor olimpijski
składa podziękowania mamom, które są filarem sukcesów i sławy dzisiejszych
medalistów Olimpiady. Procter & Gamble jest jednym z największych
przedsiębiorstw świata, zajmującym się wytwarzaniem dóbr konsumpcyjnych,
głównie kosmetyków i środków higieny osobistej (Pampers, Ariel, Pantene, Vizir,
Gillette). W pewnym momencie firma odnotowała spadek udziałów na rynku,
postanowiła więc zwiększyć sprzedaż, zmieniając sposób myślenia i stworzenia
nowej wartości dla swoich marek. Korporacja zastanawiała się, jak wymyślić coś
nowego, co zapadłoby w sercach milionów
ludzi na całym świecie. Tak zrodziła się idea „ThankyouMum” – dumnie
wprowadzona i rozwijana w okresie Igrzysk Olimpijskich. Główną ideą tego
projektu było pokazanie konsumentom, którymi głównie były kobiety , jak
szczególną i ważną rolę odgrywają w życiu przyszłych olimpijczyków. W spotach Procter&Gamble
matka jest pokazywana jako kotwica rodziny, opiekunka, która z miłością wpaja
sportowe aspiracje swemu dziecku. Kampania Procter&Gamblebyła obecna
zarówno na Olimpiadzie w Vancouver, jak i w Londynie. Oczywiście nie zabraknie
jej również w Soczi. Pierwszy spot w kampanii „ThankyouMum” miał tytuł „Kids” i
odniósł bardzo duży sukces. Jednym z
najbardziej popularnych był spot „You’llNever Walk Alone”, ukazujący prawdziwe
piękno sportu.
Poniżej przedstawiam przykładowe spoty idei „ThankyouMum” pochodzące
kolejno z Olimpiady w Londynie i tegorocznej w Soczi.
Kampania została wprowadzona w 180 państwach, w
tym również w Polsce, obejmując 30 produktów. Ambasadorami polskiej kampanii
„Dziękuję Ci Mamo” przed Igrzyskami Olimpijskimi w Soczi w 2014roku zostali:
narciarka biegowa Paulina Maciuszek, łyżwiarka Katarzyna Bachleda-Curuś, a
także skoczek narciarski Maciej Kot. Pomimo że produkty Procter & Gamble nie są
kojarzone z emocjami, jakich dostarczają zmagania olimpijskie, firma jako
sponsor igrzysk w Londynie potrafiła wycisnąć łzy z oczu wielu widzów swoich
spotów, których bohaterkami były
współautorki olimpijskich sukcesów. Łącznikiem między markami Procter&Gamble a chwilami
sportowych triumfów stały się kobiety, które codzienną pracą przyczyniają się
do tego, że kolejni młodzi zawodnicy gotowi są sięgać po laury. Całość kampanii
składa się na jedno wielkie podziękowanie matkom, których praca została nazwana
najcięższą, ale i najlepszą. Trudno ukryć wzruszenie i emocje, jakie wywiera na
nas reklama ukazująca ciężką pracę matki uzdolnionego sportowo dziecka, jej
trud i poświęcenie, jakie wkłada w jego wychowanie.
Moim zdaniem, kampania „ThankyouMom” stworzona
przez Procter&Gamble jest niesamowita, gdyż doskonale oddziałuje na emocje.
Reklamy tworzą pewien magiczny obraz, który sprawia, że świat, w którym żyjemy,
staje się lepszy. Jest pełen ciepła i miłości, a także sukcesów, które są
efektem ciężkiego wysiłku i poświęcenia. Mam nadzieję, że Olimpiada w Soczi
będzie odbierana jako wspaniałe wydarzenie, w którym ważne są sportowe wyniki,
ale również jest istotna historia każdego olimpijczyka, który przecież
od razu się nim nie stał.
Joasia
Grafika:
http://www.nenagh.ie/images/uploads/businesses/432349_343778312309592_1233855225_n.jpeg
https://www.youtube.com/watch?v=uGJGQQVNqjg
Dołączone filmiki chwytają za serce... Widziałam w telewizji polską wersję pierwszego z dołączonych spotów. Są one realizowane tak, że zawierają to, co wydaje się nieuchwytne
OdpowiedzUsuń(cierpliwość, wytrwałość oraz pracę, które trzeba włożyć, aby odnieść sukces).
Fakt, filmiki są wzruszające, aczkolwiek na same Igrzyska nie czekam, nie jestem fanką sportu. Życzę jednak wszystkim polskim uczestnikom Olimpiady szczęścia i wygranych. Pozdrawiam Cię, J. :)
UsuńSą przepiękne. I pomyśleć, że to tylko reklama pieluch...
UsuńKocham te utwory w tle! Ludovico Einaudi najlepszy!
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Kocham te utwory w tle! Ludovico Einaudi najlepszy!
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Rzeczywiście, ładne utwory będące tłem równie ładnego "pokazu".
UsuńBardzo pięknie, szkoda tylko, że to wszystko dla pieniędzy. Zarabianie na ludzkich emocjach.
OdpowiedzUsuńRzeczywiście, dzieci zawsze zawdzięczają sukcesy swoim rodzicom.Jeżeli nawet pominąć wkład w wychowanie dziecka, to genów nie da się oszukać.
OdpowiedzUsuńNie mogę doczekać się Igrzysk Olimpijskich. Żałuję, że nie mamy wówczas ferii. Moje świadectwo może na tym ucierpieć.
OdpowiedzUsuńJa również nie mogę doczekać się Igrzysk Olimpijskich.:) W szczególności trzymam kciuki za naszych skoczków narciarskich. Kto wie może wygra właśnie Kamil Stoch? Bardzo by tego chciała. Bardzo interesujący post. Pozdrawiam.:)
UsuńWygra, wygra, o to możesz być spokojna. Rzeczywiście, szkoła i Igrzyska to nie jest dobre połączenie.
UsuńSkoro tak mówisz, to mogę spać spokojnie.;)
UsuńŚwietny post.;)
OdpowiedzUsuńSkąd taki świetny pomysł na post?
OdpowiedzUsuńAloes, po prostu kocham sport :) wszystko co z nim związane mnie interesuje. Pozdrawiam :D
UsuńTo muszą być piękne chwile kiedy dziecko osiąga swój sukces na który tak długo pracowało i w pełni dziękuje za nie rodzicom.
OdpowiedzUsuńMaciek Kot <3 Uwielbiam go. Cieszę się, że ktoś o nim wspomniał i to jeszcze na blogu ^^ Uwielbiam Cię J.;)
OdpowiedzUsuńNaprawdę dobry post! Pozdrowienia dla "J" ! Miejmy nadzieję na jak największą ilość medali!
OdpowiedzUsuńTeż uwielbiam Maćka Kota! Dobrze skacze i jest przystojny, czego chcieć więcej?
OdpowiedzUsuńPozdrawiam Lara :)
Jest bardzo przystojny. <3 Można powiedzieć, że jest idealny.;)
UsuńDziewczyny macie rację, młody, przystojny i utalentowany. Trzymam mocno kciuki za losy jego kariery sportowej:) Pozdrawiam ;)
UsuńNie tylko Maciek Kot jest "młody, przystojny i utalentowany". Autor(ka) postu - też!
UsuńOjej :) Pozdrawiam Innny!
UsuńJ bardzo interesujący post, też kocham sport i z upragnieniem czekam na Igrzyska w Soczi! ;) pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńJuż nie mogę doczekać się Igrzysk Olimpijskich. Czekam na worek medali i łzy szczęścia naszych sportowców. Z wielką przyjemnością będę oglądał polskich olimpijczyków na podium. Trzymajmy kciuki!
OdpowiedzUsuńŚwietny post J! <3
OdpowiedzUsuńdziękuję ;)
Usuń:*
UsuńWspaniałym uczuciem jest stanąć na podium(kilkakrotnie miałem okazję tego doświadczyć),niezależnie od tego na którym miejscu-chociaż wiadomo,że chciało by się jak najwyżej.Ja już niestety skończyłem z uprawianiem sportu-musiałem,a szkoda.To naprawdę bardzo rozwijające- nie tylko ciało,ale i ducha-zajęcie.Hartuje się ducha walki,wytrwałość oraz determinację w dążeniu do wymierzonych celów.Życzę wszystkim sportowcom pokazania tego,na co tak wytrwale pracowali.
OdpowiedzUsuńIgrzyska Olimpijskie są bardzo ważnym wydarzeniem zarówno dla sportowców jak i kibiców. Zawodnicy mają okazję stanąć w szranki z najlepszymi sportowcami z całego świata oraz spełnić swoje największe marzenia zdobywając medal olimpijski. Kibice mogą natomiast podziwiać waleczność i determinację swoich idoli oglądając ich w akcji. Miejmy nadzieję, że Polacy wywiozą z Soczi jak największa ilość medali :)
OdpowiedzUsuńKampania „ThankyouMum” jest świetnym pomysłem. Dzięki niej możemy sobie uświadomić jak wielką rolę w życiu każdego człowieka odgrywa matka. Bardzo często wielcy sportowcy zawdzięczają swój sukces właśnie dzięki pomocy i wsparciu rodziców, co świetnie obrazują reklamy z tej serii.
OdpowiedzUsuńJak dla mnie ta kampania nie jest niczym szczególnym. Przecież to oczywiste ze każdy z nas wiele zawdzięcza swojej matce. Już trzeci dzień igrzysk, i cały czas w telewizji słyszę "Procter&Gamble", co mnie bardzo drażni.
OdpowiedzUsuńKampania, w której dziękuje się mamie sprawia, iż samemu czytelnikowi nasuwają się myśli, co zawdzięcza swojej mamie.
OdpowiedzUsuńUsłyszałam w telewizji hasło: Jest na sto(ch) dwa! Super! I to się nazywa bogacenie słownictwa przez przekształcenie związku frazeologicznego. Albo tworzenie neologizmów - tak jak mój podpis, czyli nick, czyli ksywa.
OdpowiedzUsuńA swoją drogą, to super gość z tego Kamila Stocha.