"Citius, altius, fortius" -
Szybciej, wyżej, mocniej
(Dewiza ruchu olimpijskiego)
Odliczamy dni i godziny do zimowych Igrzysk
Olimpijskich, które tym razem odbędą się w Soczi. To już od 7 lutego sportowcy
z całego świata będą mogli prezentować swoje umiejętności i walczyć o tak ważne
w życiu atlety medale olimpijskie . Tym, którzy staną na podium, będą
towarzyszyły łzy szczęścia i poczucie
spełnienia. Oczywiście w czasie rywalizacji nie zabraknie płaczu oraz
rozczarowań tych, którzy równie ciężko pracowali przez cztery lata, aby wziąć
udział w najbardziej prestiżowej imprezie sportowej na świecie.Każdy sportowiec
wie, jak ciężko trzeba pracować, aby stać się częścią olimpijskiej rywalizacji.
Miesiące, a nawet lata przygotowań, ćwiczeń i poświęceń po to, by przez kilka dni jego umiejętności
mógł podziwiać cały świat. Sądzę, że na Olimpiadzie nie ma przegranych, każdy
jest zwycięzcą, a potwierdza to obecność
na tej imprezie sportowej.
Wiele można mówić i pisać o sukcesach oraz wyczynach sportowców, jednak sądzę, że warto
zastanowić się nad tym, co lub kto stoi za sukcesami olimpijczyków. Przedstawię, w jaki sposób główny sponsor olimpijski
składa podziękowania mamom, które są filarem sukcesów i sławy dzisiejszych
medalistów Olimpiady. Procter & Gamble jest jednym z największych
przedsiębiorstw świata, zajmującym się wytwarzaniem dóbr konsumpcyjnych,
głównie kosmetyków i środków higieny osobistej (Pampers, Ariel, Pantene, Vizir,
Gillette). W pewnym momencie firma odnotowała spadek udziałów na rynku,
postanowiła więc zwiększyć sprzedaż, zmieniając sposób myślenia i stworzenia
nowej wartości dla swoich marek. Korporacja zastanawiała się, jak wymyślić coś
nowego, co zapadłoby w sercach milionów
ludzi na całym świecie. Tak zrodziła się idea „ThankyouMum” – dumnie
wprowadzona i rozwijana w okresie Igrzysk Olimpijskich. Główną ideą tego
projektu było pokazanie konsumentom, którymi głównie były kobiety , jak
szczególną i ważną rolę odgrywają w życiu przyszłych olimpijczyków. W spotach Procter&Gamble
matka jest pokazywana jako kotwica rodziny, opiekunka, która z miłością wpaja
sportowe aspiracje swemu dziecku. Kampania Procter&Gamblebyła obecna
zarówno na Olimpiadzie w Vancouver, jak i w Londynie. Oczywiście nie zabraknie
jej również w Soczi. Pierwszy spot w kampanii „ThankyouMum” miał tytuł „Kids” i
odniósł bardzo duży sukces. Jednym z
najbardziej popularnych był spot „You’llNever Walk Alone”, ukazujący prawdziwe
piękno sportu.
Poniżej przedstawiam przykładowe spoty idei „ThankyouMum” pochodzące
kolejno z Olimpiady w Londynie i tegorocznej w Soczi.
Kampania została wprowadzona w 180 państwach, w
tym również w Polsce, obejmując 30 produktów. Ambasadorami polskiej kampanii
„Dziękuję Ci Mamo” przed Igrzyskami Olimpijskimi w Soczi w 2014roku zostali:
narciarka biegowa Paulina Maciuszek, łyżwiarka Katarzyna Bachleda-Curuś, a
także skoczek narciarski Maciej Kot. Pomimo że produkty Procter & Gamble nie są
kojarzone z emocjami, jakich dostarczają zmagania olimpijskie, firma jako
sponsor igrzysk w Londynie potrafiła wycisnąć łzy z oczu wielu widzów swoich
spotów, których bohaterkami były
współautorki olimpijskich sukcesów. Łącznikiem między markami Procter&Gamble a chwilami
sportowych triumfów stały się kobiety, które codzienną pracą przyczyniają się
do tego, że kolejni młodzi zawodnicy gotowi są sięgać po laury. Całość kampanii
składa się na jedno wielkie podziękowanie matkom, których praca została nazwana
najcięższą, ale i najlepszą. Trudno ukryć wzruszenie i emocje, jakie wywiera na
nas reklama ukazująca ciężką pracę matki uzdolnionego sportowo dziecka, jej
trud i poświęcenie, jakie wkłada w jego wychowanie.
Moim zdaniem, kampania „ThankyouMom” stworzona
przez Procter&Gamble jest niesamowita, gdyż doskonale oddziałuje na emocje.
Reklamy tworzą pewien magiczny obraz, który sprawia, że świat, w którym żyjemy,
staje się lepszy. Jest pełen ciepła i miłości, a także sukcesów, które są
efektem ciężkiego wysiłku i poświęcenia. Mam nadzieję, że Olimpiada w Soczi
będzie odbierana jako wspaniałe wydarzenie, w którym ważne są sportowe wyniki,
ale również jest istotna historia każdego olimpijczyka, który przecież
od razu się nim nie stał.
Joasia
Grafika:
http://www.nenagh.ie/images/uploads/businesses/432349_343778312309592_1233855225_n.jpeg
https://www.youtube.com/watch?v=uGJGQQVNqjg