8 grudnia 2014

Co w trawie piszczy?



              Bądź  szlachetny!
  
Nawet skromna pomoc 
jest zawsze lepsza od wielkiego współczucia.
(Stanisław Loranz)


Samorząd uczniowski naszego liceum organizuje zbiórkę podręczników dla młodzieży na Ukrainie, uczącej się języka polskiego. Wzrost zainteresowania naszym językiem spotyka się jednak z wieloma przeszkodami. Podręczniki do nauki  polskiego na terenie Ukrainy są bardzo drogie. Brak środków finansowych utrudnia Polakom poznawanie naszego pięknego języka.

Z podręczników będą korzystać nie tylko młodzi, lecz także starsi Polacy. Szkółki mieszczą się przy polskich kościołach, dzięki czemu z zasobów parafialnych może korzystać każdy wyrażający chęć nauki.

Każdy podręcznik może się przydać! Poszukujemy niepotrzebnych już egzemplarzy w języku polskim, niezależnie od typu szkoły: od przedszkola do liceum. Akcja pozwala na ponowne wykorzystanie starych podręczników, często już niezgodnych z aktualnym programem.

Przeszukaj biurko, strych, piwnicę! Masz czas do 18 grudnia.  Pomóż!
  
Dominika

Grafika:
http://www.staryfolwark.edu.pl/wp-content/uploads/2016/07/podreczniki2015.jpg

13 komentarzy:

  1. Bardzo szlachetna akcja. Jest to mądry pomysł, gdyż tak naprawdę bez żadnego wysiłku, poświęcenia czy jakichkolwiek strat dla nas możemy pomóc drugiemu człowiekowi. Sama idę znaleźć wszystkie niepotrzebne mi już książki, które komuś będą mogły jeszcze posłużyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Popieram tą akcję, ale niestety nie mam podręczników, bo zawsze sprzedawałam. Jeśli ktoś ma to warto pomóc!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ja też zawsze starałam się sprzedawać książki, tym bardziej, że mój rocznik musiał mieć nowe, zgodne z nową podstawą programową. Ale może coś się znajdzie w szafkach. Sprawdzę. :)

      Usuń
  3. Uważam,że to bardzo dobry pomysł. Dzięki temu możemy pomóc ludziom,którzy nie mają możliwości na kupno podręczników,gdyż są bardzo drogie. Uczniowie co roku zmieniają książki i warto oddać podręczniki osobom,których fascynuje , interesuje język polski . :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że ktoś troszczy się o polszczyznę na obczyźnie, a także o to, by można było wykorzystać niepotrzebne już podręczniki. Wiele osób posiada książki, które tylko zajmują miejsce gdzieś na dnie szafki, a przecież można je wykorzystać i pomóc innym w zdobywaniu wiedzy! Myślę, że sama też powinnam coś znaleźć, dlatego od razu zbieram się do szukania!

    OdpowiedzUsuń
  5. "Naj­lep­szą zapłatą za be­zin­te­resowną po­moc jest czy­jaś wdzięczność. "
    Warto wesprzeć tą akcję, ponieważ młodzież na Ukrainie na pewno doceni naszą pomoc. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Practicemakesperfect&8 grudnia 2014 14:33

    fajnie , krótko a co najważniejsze na temat :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli znajdę w domu jakiś podręcznik w przyzwoitym stanie to z pewnością oddam go na rzecz akcji. Widzę dużo zalet w tym, że książki które są nieużywane w polskich domach mogą posłużyć młodzieży z Ukrainy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem ta akcja jest bardzo dobrym pomysłem.
    Każdy z nas w domu ma jakieś bezużyteczne książki, którymi może się podzielić.
    Pomagajmy!
    Przecież to takie proste!

    OdpowiedzUsuń
  9. szlachetny gest z naszej strony, skoro nam sie nie przydadzą to ktoś inny może je wykorzystać:) Mam nadzieję, że uda sie zebrać jak największą ilość

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli najdę jakąś użyteczną książkę na pewno pomogę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Po przeczytaniu postu poszłam do piwnicy poszukać starych, nieużywanych już książek. Znalazłam aż 9, postaram się je dostarczyć do 18.12.14 r. Mam nadzieję, że komuś się przydadzą ;)

    OdpowiedzUsuń