17 lutego 2024

Moje hobby, mój świat

 

Siatkówka - gra, pasja, zespół

 

 

Siatkówka to sport,

który potrafi zjednoczyć ludzi i przynieść wiele radości.

(Krzysztof Ignaczak)


Cześć! Nazywam się Ania, jestem uczennicą trzeciej klasy.  Dziś chciałabym podzielić się z Wami  moją pasją,  którą jest piłka siatkowa, zwana potocznie siatkówką. Już od najmłodszych lat dziecięcych uwielbiałam oglądać mecze zarówno w telewizji, jak i w realu - na hali sportowej. Sama również gram w wolnych chwilach, a także biorę udział w różnych turniejach.

Uważam, że piłka siatkowa to najpiękniejszy sport, ale  jednocześnie to sposób na aktywny tryb życia i niezapomniane chwile spędzone z przyjaciółmi na boisku. Oczywiście,  to nie tylko moje zdanie. Taką  opinię wyrażają  również  miliony ludzi – w naszym kraju oraz  za granicą.  Wielu ludzi zna  polskich  siatkarzy i polskie zespoły, gdyż nasza liga należy do jednej z mocniejszych i z popularniejszych na świecie. Dlatego bierzemy udział w rozgrywkach takich jak  Puchar CEF  czy siatkarska Liga Mistrzów, w których zajmujemy często wysokie pozycje i możemy poszczycić się pokonaniem innych, wielkich siatkarskich  „mocarstw”. 

Siatkarstwo  jest sportem nieprzewidywalnym, trzymającym  w napięciu do ostatniej piłki. Mój sąd potwierdza choćby Daniel Piński, który uważa, że podczas gry trzeba być czujnym i skoncentrowanym, bo siatkówka bywa nieprzewidywalna. Może dlatego właśnie  niejednokrotnie wywołuje łzy u kibiców, zarówno łzy smutku, jak i szczęścia.  Za to właśnie kocham ten sport.  Za  emocje, które towarzyszą każdej kolejnej rozgrywce. Siatkówka to nie tylko odbijanie piłki, to również perfekcyjna synchronizacja  z zespołem. Każdy ruch, każda piłka wymaga skupienia i współpracy. Gra w siatkówkę nie tylko rozwija kondycję fizyczną, ale także umiejętności taktyczne i zdolności zespołowe. Dla mnie  siatkówka to pasja, która odgrywa w moim życiu kluczową rolę. Każde dotknięcie piłki  odczuwam jako moment ekscytacji, adrenaliny i spełnienia. Zawsze fascynowała mnie dynamika tego sportu. Jego szybkie akcje i nieprzewidywalność  sprawiają,  że każdy mecz to nowe wyzwanie.

Początki mojej przygody z siatkówką sięgają szkolnych lat. Już wtedy zauważyłam, że to więcej niż tylko zabawa - to coś, co wciąga, motywuje i rozwija. Z biegiem czasu, uczestnicząc w różnych turniejach i meczach, zaczęłam dostrzegać, jak siatkówka kształtuje mój charakter, uczy pracy zespołowej, ale  również determinacji  i samodyscypliny. W szkolnym zespole siatkówki doświadczamy nie tylko rywalizacji, ale również wspólnej pasji. Treningi stają się okazją do nauki, wzajemnego wsparcia i budowania silnych więzi z kolegami i koleżankami. Przeżywamy razem sukcesy, ale również uczymy się radzić sobie z porażkami. W  listopadzie  2023 roku  drużyna dziewczyn grających w siatkówkę reprezentująca naszą szkołę, do której również należę, zdobyła  II miejsce w Zawodach Mikołajkowych organizowanych w Zamościu dla szkół średnich. 

Niezapomniane chwile to te, które przeżyłam na boisku, wspólnie z drużyną. To uczucie, gdy wspólnie pracujemy  nad strategią, synchronizujemy ruchy i osiągamy wspólny cel, sprawia, że siatkówka staje się dla mnie nie tylko sportem, ale również szkołą życia. Codzienna praktyka, treningi i analiza własnych błędów to naturalna część tego sportowego życia. Każda porażka to lekcja, a każde zwycięstwo to motywacja do dalszego rozwoju. Siatkówka uczy mnie także radzenia sobie ze stresem i presją. W decydujących momentach meczu, kiedy wynik  odgrywa kluczową rolę, uczę się kontrolować emocje i podejmować szybkie, trafne decyzje. To umiejętności, które przenoszą się na inne obszary mojego życia, czyniąc mnie bardziej pewną siebie i gotową na wyzwania. Kolejną zaletą tego sportu jest możliwość poznania nowych ludzi i budowania trwałych przyjaźni. Drużyna staje się jakby drugą rodziną, a każdy wspólnie spędzony moment na boisku to historia, którą będziemy opowiadać/wspominać jeszcze przez wiele lat.

Cieszę się, że siatkówka jest częścią mojego życia szkolnego. To nie tylko gra - to prawdziwa przygoda, która kształtuje mój charakter i  daje wartościowe życiowe lekcje. Pasja, która dostarcza mi radości i satysfakcji, ale także kształtuje mnie jako jednostkę. Każdy mecz to nowa przygoda, a każde boiskowe doświadczenie wpisuje się w moją historię, czyniąc siatkówkę nieodłączną częścią mojego życia. Zachęcam wszystkich do spróbowania swoich sił na siatkarskim boisku. Przekonacie się, że to nie tylko sport, to styl życia pełen pasji i radości!

D.M.


Grafika:

https://img.freepik.com/premium-wektory/niebieski-symbol-siatkowki_144316-4829.jpg?w=826

własne zdjęcie

https://img.freepik.com/premium-wektory/kobieta-grajaca-w-siatkowke-farba-akwarelowa_791234-1003.jpg?w=826

15 komentarzy:

  1. Twój przykład udowadnia, że siatkówka nie tylko dostarcza radość i satysfakcję, ale także pomaga w kształtowaniu charakteru i życiowych lekcji. Doświadczenia na boisku, zarówno z sukcesami, jak i porażkami, pokazują, jak wiele można zyskać poprzez aktywność sportową.

    OdpowiedzUsuń
  2. To bardzo ważne żeby znaleźć swoją pasję i ja rozwijać. Dla niektórych może to wydać się dziwne, że ktoś poświęca tak dużo swojego czasu na sport, ale jak się jest w czymś dobry i się to lubi to nie jest to stratą czasu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Artykuł pokazuje jak ważną rolę odgrywa pasja w życiu człowieka, która służy nie tylko do "zabijania czasu". Prawdziwa pasja pozwala nam poznać i wyrażać siebie, a także uczyć nowych rzeczy. Uważam, że mimo życia w ciągłym stresie i pośpiechu, ludzie powinni znaleźć odrobinę czasu, aby skupić się na swoich zainteresowaniach i cieszyć się miło spędzonymi chwilami - przyniesie to z pewnością pozytywnie skutki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Grałam w siatkówkę 4 lata w szkole podstawowej, jeździłam na zawody, zdobywałam medale. Niestety w liceum przestałam już w nią grać, ale wiem, jak dużo satysfakcji daje granie w siatkówkę i z chęcią wróciłabym do gry w nią mimo długiej przerwy. Jednak obawiam się, że nie będę w stanie wrócić do formy, którą miałam niegdyś, grywając w nią.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z twojego wpisu można się dowiedzieć wielu ciekawych informacji o siatkówce oraz czego cię ona nauczyła lub jakie emocje odczuwasz podczas gry. Dowiadujemy się również, jak pasja działa na człowieka i jakie korzyści wnosi do jego życia.

    OdpowiedzUsuń
  6. „Siatkówka, oprócz rodziny, jest dla mnie najważniejsza. Zakochałem się w niej tak mocno, że bez niej nie potrafię już żyć.” - Daniel Pliński

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy post. Bardzo lubię oglądać mecze siatkówki, te w telewizji jak i na hali. Czasami też zagram w nią razem z moimi przyjaciółmi.

    OdpowiedzUsuń

  8. Bardzo lubię oglądać mecze piłki nożnej, jak i siatkowej. Siatkówka, to sport pełen emocji, energii i niesamowitej dynamiki. Imponuje mi to, że zawodnicy przeciwnych drużyn są do siebie nastawieni przyjaźnie. Uważam, że jest to fajny i łatwy do nauczenia sport dla dzieci i dorosłych w każdym wieku.

    OdpowiedzUsuń
  9. Też uwielbiam siatkówkę! Świetnie się bawię, gdy gram w nią z znajomymi. A twój post o siatkówce tylko potwierdza, jak wspaniały jest ten sport!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny post Ania! Ja co prawda w siatkówkę nie gram ale bardzo lubię oglądać zmagania polskiej reprezentacji, szczególnie podczas mistrzostw świata. Nigdy nie zapomnę wzruszenia i emocji towarzyszących oglądaniu meczu np z Brazylia, Rosją czy USA. Kibicuje Ania i życzę dalszych sukcesów.

    OdpowiedzUsuń
  11. Posiadanie pasji, w której można regularnie się rozwijać oraz w produktywny i dający radość sposób spędzać czas jest świetne. Jeżeli tą pasją jest sport, to dodatkową zaletą trenowania jest ułatwienie w prowadzeniu zdrowego trybu życia. Cieszę się Ania, że odnalazłaś w siatkówce coś, w czym możesz się spełniać i życzę dalszego rozwoju!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wielu z nas ma różne hobby i to nas wyróżnia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Artykuł ukazuje, że taki sport jak siatkówka potrafi dawać radość i satysfakcję, ale także przynosi wiele lekcji życiowych, takich jak praca zespołowa i radzenie sobie z porażką.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy post! Pasje pozwalają wyzwalać pozytywne emocje.

    OdpowiedzUsuń
  15. Naprawdę ciekawy artykuł! Życzę Ci samych sukcesów w spełnianiu swojej pasji !

    OdpowiedzUsuń