1 października 2022

Moje hobby, mój świat

 

    Muzyka jest życiem!

 

Muzyka to dusza wszechświata,

skrzydła umysłu, lot wyobraźni  i wszelkie życie.

(Platon)


Początki muzyki sięgają czasów prehistorycznych, kiedy to pierwsi ludzie wymyślili dźwięki, które w późniejszych latach okazały się niezwykłym odkryciem. Zarówno w czasach prehistorycznych, jak i w kolejnych epokach, muzyka służyła zabawie, czerpaniu przyjemności oraz odkrywaniu nowych aspektów życia. 

Myślę, że na początek, trzeba by było zacząć od zdefiniowania muzyki Wikipedia  podaje: Muzyka to sztuka organizacji struktur dźwiękowych w czasie. Jedna z dziedzin sztuk pięknych, która wpływa na psychikę człowieka przez dźwięki. Struktury dźwiękowe składają się z zestawów fal akustycznych o celowo dobranych częstotliwościach i amplitudach oraz ciszy pomiędzy nimi. Na pierwszy rzut oka ta definicja nie daje nam zbyt jasnego zrozumienia, bo cóż zwykły człowiek wie na przykład  o strukturach dźwiękowych?  Odchodząc od typowych definicji, należy powiedzieć, że muzyka jest takim zjawiskiem, które wywołuje u ludzi wiele różnorodnych emocji - od złości, po płacz i euforię. Zawsze jednak ma zbawienny wpływ na ich rozwój.

Uważam, że nie można żyć bez muzyki, gdyż  jest znaczną częścią naszego życia. Ktoś teraz pomyśli: Ale dlaczego? Przecież muzyka nie jest moją pasją. Nie szkodzi! Muzyka  jest tak rozpowszechniona i obecna w naszym życiu, że niekiedy przestajemy ją zauważać, a i tak z nią obcujemy. Towarzyszy nam wszędzie – w  sklepach, kawiarniach, środkach komunikacji i wielu innych miejscach. To dobrze, gdyż  bez muzyki życie byłoby smutne i bez wyrazu. Ma również dobry wpływ na nasze samopoczucie, ale to już temat na inny post. Nie bez przyczyny Jeremi Przybora pisał: Piosenka jest dobra na wszystko. Bob Marley z kolei śpiewał: Dobra rzecz w muzyce, to to, że gdy cię trafi, nie czujesz bólu.

Temat postu jest nieprzypadkowy, ponieważ muzyka jest moją pasją. Nie wyobrażam sobie bez niej  życia,  dlatego podzielam  zdanie Fryderyka Nietzschego, który sądził, że: Bez muzyki życie byłoby błędem. Powtórzę jeszcze raz, że   muzyka jest dla mnie niezwykle ważna niczym najlepsza przyjaciółka. Podczas komponowania, grania lub słuchania muzyki towarzyszą mi emocje nie do opisania. Są momenty, kiedy muzyka wywołuje we mnie ogromną radość, ale bywają również chwile, w których towarzyszy mi niepohamowany płacz. Muzyka to również  moja pasja -  lubię śpiewać, grać na instrumentach i pisać własne utwory. Uważam, że muzyka mnie wychowała i zawdzięczam jej to, jakim jestem  człowiekiem.  Przecież  to żadna tajemnica, że muzyka ma niesamowitą moc oddziaływania na ludzką osobowość. 

Muzyka może być również sposobem na życie – znamy przecież wielu wybitnych kompozytorów, muzyków, śpiewaków operowych i operetkowych czy piosenkarzy. Realizują swoje pasje, zdobywają sławę, podróżują po świecie, poznają wspaniałych ludzi, no i zarabiają na życie.

Nie mam wątpliwości, że muzyka jest wybitnym dziełem człowieka, które ma niezwykła moc oddziaływania na duszę i serce. Jest dokładnie tak  jak powiedział Leonard Bernstein:  Muzyka może nazwać to, czego nie da się nazwać, i przekazać niepoznawalne. Dlaczego więc nie czerpać  płynących z niej korzyści?  

Wilde Soul 

 

Grafika: 

Zdjęcia pochodzą z własnego archiwum

22 komentarze:

  1. Pitagoras:
    „Muzyka budzi w sercu pragnienie dobrych czynów”.
    „Muzyka ziemska jest odbiciem muzyki sfer”.

    Arystoteles:
    „Muzyka wpływa na uszlachetnienie obyczajów”.

    OdpowiedzUsuń
  2. Również uwielbiam muzykę i nie wyobrażam sobie bez niej życia. Muzyka relaksuje, skłania do refleksji, a także w m.in. moim przypadku tworzy świetne hobby, jakim jest gra na instrumencie. Cieszy mnie to, że w obecnych czasach muzyka jest dosłownie wszędzie, bo bez niej wszystko byłoby takie szare i smutne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Artykuł jest bardzo interesujący. Zgadzam się ze stwierdzeniem, że muzyka odgrywa bardzo ważną rolę w życiu codziennym i sprawia przyjemność słuchaczowi.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Życie bez muzyki byłoby pomyłką." - Friedrich Nietzsche

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy artykuł.Muzyka czyni nas szczęśliwszymi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muzyka jest nieodłącznym elementem naszego życia. „Życie wydaje się toczyć bez wysiłku, kiedy jestem wypełniony muzyką”. – George Eliot

    OdpowiedzUsuń
  7. Myśle, że muzyka jest częścią życia każdego, chociażby w niewielkim stopniu. Opisuje też w pewien sposób naszą osobowość i sprawia, że czas w drodze do szkoły płynie szybciej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Osobiście nie wyobrażam sobie życia bez muzyki. Jest ona dla mnie czymś, co sprawia, że czuję się lepiej i nie wyobrażam sobie bez niej życia. Natomiast sam artykuł jest bardzo ciekawy i mam nadzieję, że jego autor będzie rozwijać swoją pasję, jaką jest muzyka.

    OdpowiedzUsuń
  9. Muzyka z pewnością odgrywa wielką rolę w moim życiu. Naprawdę interesujący artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uważam, że muzyka jest najlepszym lekarstwem na poprawę nastroju i nie wyobrażam sobie, gdyby jej nie było.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy artykuł, podoba mi się w jaki sposób muzyka została przedstawiona. Dzięki muzyce jestem w stanie się zrelaksować i spędzić miło czas wolny.

    OdpowiedzUsuń
  12. Muzyka jest niesamowita częścią świata. Każdy jej rodzaj jest ma swój sposób interesujący. Uważam że użyte w artykule stwierdzenie że muzyka odgrywa bardzo ważną rolę w życiu codziennym jak najbardziej oddaje to co myślę ja i miliardy ludzi ma ziemi.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się ze stwierdzeniem, że bez muzyki nie da się żyć. Również jestem wielką miłośniczką muzyki i wiem, że życie bez niej byłoby udręką. Świetny post, bardzo przyjemnie się go czytało.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja również lubię słuchać muzyki, towarzyszy mi ona codziennie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Uważam, że muzyka jest nieodłączną częścią mojego życia. Bez względu na to jaki mam humor muzyka zawsze podnosi mnie na duchu. Bardzo fajny post.

    OdpowiedzUsuń
  16. Muzyka odgrywa ważną rolę w moim życiu. Motywuje mnie oraz poprawia mój nastrój. Umożliwia ludziom kształtowanie własnej osobowości. Bardzo interesujący artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo interesujący artykuł. Ja również uwielbiam muzykę i nie wyobrażam sobie bez niej życia. Codziennie umila mi dzień i motywuje mnie do działania.

    OdpowiedzUsuń
  18. Artykuł sam w sobie jest Bardzo ciekawy, a zwarzywszy na to, że moją pasją jest radio i muzyka to wciąga on jeszcze bardziej.

    OdpowiedzUsuń
  19. Artykuł uświadomił mi, że muzyka jest ważną częścią mojego życia. Nie potrafię bez niej funkcjonować, czy to podczas nauki, czy odpoczynku.

    OdpowiedzUsuń
  20. Możliwość odsłuchu muzyki z pewnością jest pięknym darem, jednak jestem zwolennikiem pozostania od czasu do czasu sam na sam ze sowimi myślami w ciszy, uporządkowaniem ich, pozbieraniem, czystą refleksją nad nimi, na którą często nam brakuje czasu w przepełnionym bodźcami świecie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Utożsamiam się z autorką wpisu, ponieważ również spiewam, gram i piszę własne kompozycje.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo dobry artykuł, zgadzam się z autorką wpisu, nie wyobrażam sobie życia bez muzyki.

    OdpowiedzUsuń